Als je een inzethor plaatst bij een draaikiepraam, kan het raam dan dicht als de hor er nog in zit?

Dit wordt nl gezegd door een horrenspecialist, maar ik vraag me af hoe dit mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Bij een conventioneel inzet hor zal je de hot moeten verwijderen bij het sluiten van het raam. Dit is op zich logisch als je je bedenkt dat een draaival raam strak aansluit op het kozijn, met dichtingen zie het raam wind en waterdicht maken. Hamstra heeft echter een hot waarbij dit niet hoeft. Mogelijkerwijs is dit het type waarover de specialist het heeft.

http://www.hamstrahorren.nl/?product/1131/Inzetrolhor+voor+Draaikiepramen.aspx

Persoonlijk vind ik het mooier een rolhor aan de buitenzijde te monteren waarbij je de hot precies tot op het aanslagprofiel laat lopen.Een goede rol hor is ook geschikt voor buiten montage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja hoor, dat kan. De hor zit gewoon met een heel dun metalen stripje vastgeklemd aan het frame, het raam kan dan nog gewoon dicht. Ik heb ook een dergelijke hor gekocht, en was aangenaam verrast dat het zo werkte.
itsme
13 jaar geleden
Jazeker inzethor flex is super van luxaflex
Ga naar horren. nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het raam kan gewoon dicht of in schuine stand staan.
Het kunststof raam heeft nl een rubberprofiel wat de dikte van het aluminium kan compenseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het raam te bedienen moet het hor wel open!
Als het raam dicht is heeft een hor niet zoveel zin!
Zomaar wat opmerkingen.
Nu het antwoord: als het raam dicht is kan er een inzet hor geplaatst worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is wel de bedoeling, het kan wel zijn dat je het hor na plaatsen iets naar links of rechts moet schuiven voordat het raam dicht kan, ik gebruik al 15 jaar horren in de draaikiep ramen van Hamstra, en dit is bij mij het geval maar ik zie daar geen probleem in